fbpx

Portfoliójának látogatói minőségét és hitelességét garantálandó, a magyar online hirdetésértékesítési szervezetek közül elsőként szűri a közönségen belüli nem-emberi eredetű forgalmat az Adaptive Media. A vezető független online sales house ezzel is prémium stratégiáját kívánja erősíteni. Az Adaptive Media technológiai szolgáltató partnere az Enbrite.ly.

Nemzetközi elemzések (ComScore, ANA/WhiteOps, ABC/IAB Europe, Distil Networks) szerint a globális webes “látogatói” forgalom nagyobbik része nem emberi felhasználóktól, hanem úgynevezett robotoktól vagy botoktól származik. Ezek a manipulált böngészők egyfelől tartalmat indexálnak és adatbányásznak, másrészről olyan ártalmas műveleteket is végezhetnek, mint a tartalomlopás vagy a negatív SEO. A leggyakoribb esetekben azonban a bothálózatok forgalmi vagy hirdetési csalási tevékenységet folytatnak.

“A magyaVértes Balázsr piac európai összehasonlításban egyelőre még kevésbé érintett technológiai típusú forgalmi és hirdetési visszaélésekben,” nyilatkozta Vértes Balázs, az Enbrite.ly nemzetközi üzletfejlesztési vezetője. “Viszont a jelenség Magyarországon is észlelhető, főleg a külföldről érkező forgalomban találunk rendszeresen nagyobb mennyiségű botot. Ausztriai méréseinkben viszont a nem emberi forgalom aránya sok esetben meghaladja a 10%-ot. Súlyosabb azonban, hogy egyes kampányokban felderítettünk már 50% körüli, német eredetű aktív csalást is.”

 

Sopov_Istvan

“Az Adaptive Media prémium stratégiája szempontjából elengedhetetlen, hogy minden rendelkezésre álló eszközt igénybe vegyünk az általunk értékesített online média-portfolió minőségének garantálása érdekében,” mondta Sopov István, az Adaptive Media ügyvezetője. “Az Enbrite.ly eddigi mérései igazolják, hogy a ránk jellemző szelektív portfolió-építéssel kellően alacsonyan tartható a hirdetői szempontból értéktelen forgalom aránya. Az analízis ugyanakkor lehetővé teszi, hogy új szempontok szerint is értékeljük a kiadványokat, és elébe menjünk a várható problémáknak.”

“A magyar mérési eredményeink – a kisebb piaci kitettség ellenére – összhangban vannak az Európa más országaiban szerzett tapasztalatainkkal,” jellemezte a piaci helyzetet Vértes Balázs. “A kérdésben leginkább a forgalmuk nagy részét közösségi platformokról és híraggregátoroktól szerző kiadványok érintettek. Érdekes felfedezés volt az Adaptive-os mérésben, hogy minden jel szerint egy nemzetközi cég maga is robotokkal követte a magyar leányvállalatának kampányát. A kampányidőszakban abnormálisan magas forgalmat mértünk az illető hirdető anyaországából, és a forgalom nagy része nem emberi eredetűnek bizonyult.”

A 2014-ben alapított Enbrite.ly (www.enbrite.ly) fejlett elemző eszközökkel segíti az online hirdetési piac szereplőit a forgalmi és hirdetési visszaélések kiszűrésében és visszaszorításában. A 2014-es neves Slush technológiai start-up díj elnyerése óta a cég számos európai piacon támogatja ügynökségi és hirdető ügyfeleit az online reklámra szánt összegek gondosan ellenőrzött és hatékony elköltésében, illetve a kiadói és hálózati ügyfeleket a látogatói forgalom szűrésében és minőségbiztosításában.

Az Adaptive Media a legnagyobb hazai független sales house, mely 2007 óta fog össze kiadványokat, hogy a közös értékesítésből fakadó előnyökkel járuljon hozzá a médiatulajdonosok sikeréhez. Jelentős szerepet vállal a hazai rich media hirdetések fejlesztésében és az IAB formátumainak meghonosításában, ezzel is segítve, hogy a minőségi tartalom mellett a hirdetési megoldások is élményt nyújthassanak.

enbritely_logo