fbpx

2017-ben ünnepli 15. születésnapját az ország egyik kedvenc online játéka, a Honfoglaló. A 2002 szeptemberében indított, folyamatosan megújuló kvízportál számos mérföldkövet halmozott fel az elmúlt másfél évtizedben.

Első tervek a HonfoglalórólAz eredetileg magyar nyelven rajtoló oldal készítői 2008-ban, a magyar sikereken felbuzdulva több nemzetközi verzió elkészítésébe is belevágtak. A mára 15 nyelven elérhető kvízjáték többek között Romániában, Bulgáriában, Csehországban és Oroszországban is meghonosította saját verzióját, de ugyanúgy megtalálható angol, spanyol, török, sőt arab nyelven is.

A Honfoglaló 2011-ben debütált a Facebook-on, ahol bő egy év alatt már a TOP25 játék között szerepelt – olyan világhírű közönségkedvencekkel került egy lapra, mint az Angry Birds, a FarmVille vagy a Candy Crush Saga. Az alkalmazás 2016 óta érhető el mobil platformon, ahol a Facebook Messengert is megelőzve hosszú hónapokon át vezette a „Top Downloaded” kategóriát. Jelenleg több mint 250.000-en játszanak Android és iOS rendszerű készülékeken, emellett további nagyjából 400.000 felhasználót ér el átlagosan desktop felületen.

A stratégiai vetélkedő ugyanakkor mára túllépett az online téren: az elmúlt években jókora közösség szerveződött a Honfoglaló köré: több ezer ember fordult meg a portál és javarészt a játékosok által szervezett találkozókon, bajnokságokon és egyéb rendezvényeken, ahol a barátságok mellett szerelmek, sőt házasság is született már. Ezen kívül a kölni GamesCom-on és a Sziget Fesztiválon is találkozhattak a látogatók és fesztiválozók Honfoglaló standdal. 2004 óta társasjáték formájában is megtalálható a boltokban, aminek sikerét a majd 100.000 darab eladott példány bizonyítja.

18 évvel ezelőtt, amikor kitaláltam a játék alapötletét egy kockás papíron, akkor természetesen hittem benne, de őszintén szólva így visszanézve engem is meglep, hogy a Honfoglaló mennyire időtálló, klasszikus brand lett. Idén a magyar Honfoglaló abszolút látogató csúcsot döntött, mostanra a játéknak 18 különböző lokalizált verziója fut világszerte. A társasjáték 13. éve bestseller és még számos új ötlet van a tarsolyunkban. Hiszünk benne, hogy a Rubik kocka után egy újabb magyar játék is meghódíthatja a világot.” – tette hozzá Bihari Attila, a Honfoglaló vezérigazgatója.

A számos fejlesztés és újítás mellett a játék hirdetői szempontból is különleges: a klasszikus megoldások mellett akár különböző kérdés-szponzorációs lehetőségekkel a játék szerkesztésében is részt vehetnek a hirdetők, melyekkel általános edukációs célok is kiszolgálhatók. A Honfoglaló hirdetési megoldásait 2017 tavaszától az Adaptive Media értékesíti.