- 2022-10-05
- admin
- 0
Az Adaptive Media 15. szülinapja alkalmából felkértünk pár számunkra közeli és fontos online szakembert, hogy megkérdezzük őket, mit gondolnak az Adaptive 15 éves évfordulója kapcsán a cégről, az online piacról, annak alakulásáról és mit kívánnak nekünk. Picit történeti visszatekintés, picit elmúlt 15 év értékelés, picit jövőbetekintés. Fogadjátok sok szeretettel Sablik-Szemes Alexandra interjúját Csereklei Zoltánnal.
Zoli nagyon sok szálon kötődik az Adaptive Mediához. Egykor kollégánk volt, majd a Femcafe.hu alapítójaként, mint médiatulajdonos dolgoztunk vele sok éven át. Jelenleg az egyik legsikeresebb magyar webshop, a Pelenka.hu tulajdonosa.
Talán a fiatalabb generáció nem tudja, de te sokáig Adaptive-os voltál. Elmeséled, mikor dolgoztál nálunk és milyen munkakörben?
Nagyon színes munkakört láttam el az Adaptive-ban, hiszen sok mindenhez volt közöm. Hivatalosan ügyfélkapcsolati vezető voltam, de volt közöm a print és mobil üzletág kiépítéséhez, az Adaptive rendezvényeihez, a fesztivál- és konferencia-megjelenésekhez, valamint a cég üzleti partnereivel is sokat dolgoztam együtt. Akkoriban vált felnőtt, érett céggé az Adaptive Media, 2008 és 2011 között.
Van-e ebből az időszakból valami kedves emléked, amit szívesen felidézel?
Millió ilyen emlék van. Mindegyik a kollégákhoz, az ügyfelekhez és a céges rendezvényekhez kötődik, de szakmailag is imádtam a dolgot. Én az Adaptive-nál tanultam meg az online szakmát, amit azóta is űzök. Később erre a tudásra alapozva indítottam el a Femcafe.hu portált, majd 2018-ban a Pelenka.hu webshopot üzemeltető e-kereskedelmi cégem.
Az emlékekből egy válogatott csokor:
Adaptive ügyfélparty 2008 magasságából, ami egy budapesti építési telken volt megrendezve. Itt a buli előtt pár órával kezdtük el az óriási füvet lekaszálni, hogy ne a dzsungelen át kelljen a kis házikóba bejutnia a vendégeknek. A buli estéjén szakadt az eső, de annyira jó volt a hangulat, hogy ez senkit sem zavart és a szabadban buliztunk órákon át.
Az első Sziget/Sound fesztiválos Adaptive kitelepülés. Ki kellett találnunk és le kellett szerveznünk, hogyan legyen egy menő teraszos standunk a fesztiválokon. Meg az „ügyeleti rendszert” is össze kellett rakni, hogy mindig legyen legalább 1-2 Adaptive-os kolléga a standon, hogy ha egy-egy céges partner betér, akkor maximálisan tudjuk a cégünket képviselni. Azt hiszem, hogy ez általában remekül sikerült! 😃
Szintén Adaptive-os Sound fesztiválos élmény, hogy amikor már minden ügyfél lelépett aludni, akkor egy kollégával mi elmentünk a napfelkeltében még egy igazit bulizni; az hatalmas flash volt.
Az Adaptive Media után megalapítottad a Femcafe.hu-t. Volt benned kérdés, hogy hogyan válassz sales house-t? Mi alapján választottad ki az Adaptive Mediát?
Annak ellenére, hogy szinte biztos voltam az Adaptive-os partnerkapcsolatban, körbenéztem a piacon. Beszélgettem több potenciális partnerrel, így az Adaptive melletti döntésem üzletileg is megalapozott volt. Sopov István a baráti kapcsolatunk ellenére óriási tárgyaló, minden fillérért megküzdöttünk egymással.
Hogy emlékszel vissza a Femcafe indulására és a közös Adaptive-os évekre?
Imádtam minden percét, de persze tudom, hogy az idő ezt megszépítette. Voltak küzdelmes évek, nem volt könnyű a 2008-as válság után egy médiacéget felépíteni és sikerre vinni. Volt egy konkrét vízióm, hogy mit szeretnék elérni. Én hoztam a látogatottsági, célcsoportbeli eredményeket, az Adaptive pedig hozta a tőle elvárható hirdetési partnereket, ezáltal bevételi forrást a cég működéséhez, építéséhez. Egyfajta szimbiózisban fejlődtünk együtt.
Mikor érezted azt először, hogy jó döntés volt megalapítani a Femcafet?
Ahogy elindítottam az oldalt, már tudtam, hogy ez jó irány. Nem akartam egyből elindítani a hirdetési megjelenéseket, először felépítettem egy vállalható méretű olvasói bázist, csak ezután kezdtük a felületek értékesítését, ami remek startégiának bizonyult. Értelmes tartalommal, jó stratégiával szép látogatottsági eredményeket értünk el, majd szerencsére ezt a hirdető partnerek felé is ügyesen tudtuk kommunikálni. Jó és innovatív megoldásokat találtunk ki, így nyitott volt erre a hirdetési piac is.
Sok éve már, hogy megváltál a Femcafe-tól és új vállalkozásokba kezdtél. Egyik közülük a Pelenka.hu, ami az egyik legsikeresebb online webshop a hazai piacon. Az elmúlt 3 évben sorozatosan megnyertétek az ország boltja népszerűségi díjat, amihez ezúton is gratulálunk. Volt olyan tudás, tapasztalás, gondolat, amit a korábbi évek Adaptive-os és Femcafés időszakaiból tudtál meríteni és segítette a webshop felépülését vagy akár a napi munkát?
Természetesen. A korábbi tapasztalásaimra, tudásomra épül minden, ehhez teszem mindig hozzá az adott szakma fő tanításait. Az Adaptive Media előtt egy kis full service reklámügynökségem volt, azt építettem, így ezek a rokonszakmák segítettek az utamon sikert elérni. Vannak olyan cégek, akikkel mind a reklámügynökségemben, mind az Adaptive Mediánál és jelenleg, a Pelenka.hu színeiben is együtt dolgozom (Pl.: P&G, Danone, Essity).
Volt olyan Adaptive-os kolléga, akivel kimondottan szerettél együtt dolgozni akár az Adaptive-os, akár a Femcafés időkből? Ha igen, ki volt ő és miért?
Szerettem és viccesnek találtam, hogy mindenki egy karakter, mindenki egy hatalmas fazon. Pár jellemvonás, amire gondolok: Balázs és a katonás rend, István sajátos stílusa és egyedi humora, Kata az Adaptive Media Lara Croftja, Tamás egy felnőtt és profi kisfiú, Veres Gabi egy vidám tornádó, Bánkuti Gergő egy néha felrobbanó Buddha, Szandra az örökké vidám optimizmus és még így sorolhatnám.
Mit jelentett neked az Adaptive akkor, amikor itt dolgoztál és mit jelent most?
Akkor egy vagány munkahelyet, ahol elkezdhettem kibontani a szárnyaimat, de nem volt meg a lehetőségem a szárnyalásra. Izgalmas időszak volt, rengeteg tanítással. Sokat fejlődtem mind szakmailag, mind emberileg. Az azóta elért sikereimben ezeknek nagy szerepe volt, így hálával tekintek vissza. Jó látni, hogy milyen komoly céggé fejlődött az Adaptive, valamint azt is, hogy a csapat egy jelentős része azóta is együtt dolgozik.
Mit kívánsz nekünk a következő 5 évre?
Tudjatok továbbra is örömmel dolgozni és a flow megélése közben nagy eredményeket érjetek el. A konverzió legyen veletek!
Az Adaptive Percek sorozat előző részei itt olvashatóak.